Els dies 5, 19 i 26 de novembre s’impartiran en el Baluard del Duc xarres sobre les relacions saludables de parella i família, la salut mental i les addiccions entre adolescents i jóvens, obertes a veïns de qualsevol edat que estiguen interessats en estos temes.
Afrontar un tema tan important com la salut mental és el motiu pel qual la Regidoria de Joventut treballa a través d’activitats com a xarrades taller en els instituts, la posada en marxa del servici d’assessoria psicosocial per a jóvens i, també, com en este cas, l’organització d’unes jornades en les quals diferents professionals de Santa Pola del món de la psicologia, la sanitat o forces de l’estat ens parlaran de temes de constant preocupació tant pels propis jóvens com per les famílies
Estes xarrades, que tindran lloc durant els dijous 5 ,19 i 26 de novembre en el Baluard del Duc del Castell, estaran moderades per la psicòloga Loreto Esclapez, una gran professional que treballarà enguany en coordinació amb l’ajuntament en estes xarrades que van tindre tant d’èxit en la seua anterior edició.
Els temes a tractar seran “Les relacions saludables, tant de parella com de família”, “La salut mental” i “Les addiccions entre adolescents i jóvens”. És una oportunitat per a convidar a tota la població, tant jóvens com adults o famílies, al fet que assistisquen i participen en estes xarrades “Jóvens i salut mental”.
Per al primer dijous, abordant la problemàtica de l’augment dels problemes de salut mental entre adolescents, participaran la psicòloga infantojuvenil Loreto Espinosa, la psiquiatra Sofía Belló i una professional de la Unitat Detenció Precoç de l’Hospital d’Elx.
El dijous 19 aportarà una visió sobre les relacions afectiu-sexuals i com establir relacions saludables la psicòloga i sexòloga Laura Ruiz, al costat de Pilar Calderón, infermera del Centre Salut, sexual i reproductiva de Santa Pola.
L’últim dijous, dia 26, ho protagonitzarà el guàrdia civil Luis Merlo, que parlarà sobre els perills de les addiccions entre jóvens a les pantalles, jocs en línia, així com el ciberassetjament.
El conjunt d’estes xarrades són el fruit de la coordinació entre les regidories de Joventut i Servicis Socials, al costat de la inestimable ajuda de Loreto Esclapez i l’equip de ponents, així com entitats com el Centre salut de Santa Pola, Guàrdia Civil de Santa Pola i l’Hospital d’Elx.

