Telefónica connecta l’enllumenat públic de Santa Pola amb tecnologia NB-IoT

La companyia es convertix en soci tecnològic de la UTE composta per Ferrovial Energia i Iberdrola Clients per a digitalitzar al voltant de 6.300 lluminàries del terme municipal. L’enllumenat públic intel·ligent permet operar, mantindre i regular la intensitat lumínica en temps real, a més de millorar l’eficiència operativa i promoure un model més sostenible.  

Telefónica, a través de la seua unitat de negocis digitals Telefónica Tech, implementa la seua solució d’enllumenat públic intel·ligent a Santa Pola per a permetre a la UTE formada per Ferrovial Energia i Iberdrola Clientes telegestionar les lluminàries LED del terme municipal de manera individual i segons les  necessitats reals.

Telefónica ha desplegat, en col·laboració amb el fabricant espanyol Tellink, al voltant  de 6.300 nodes amb connectivitat NB-IoT per a facilitar l’accés i la transmissió de les dades en temps real i des de zones de difícil accés a plataformes centralitzades per al seu corresponent monitoratge i telecontrol.

Gràcies a esta tecnologia, Ferrovial Energia i Iberdrola Clientes podran operar, mantindre i regular la intensitat lumínica en un important municipi turístic com Santa Pola segons les circumstàncies concretes del moment. Això permet, per exemple, reduir la il·luminació en àrees poc transitades o incrementar-la durant esdeveniments amb gran afluència de públic, optimitzant així el consum energètic.

La solució d’enllumenat intel·ligent de Telefónica té la capacitat de millorar l’eficiència operativa i de promoure un model de ciutat més sostenible i respectuós amb el medi ambient. D’una banda, detecta de forma anticipada les fallades o avaries, contribuint a un manteniment més àgil i un servici de major qualitat per als ciutadans, i, per un altre, reduïx la contaminació lumínica, el consum energètic i la petjada de carboni.

Loreto Serrano, alcaldessa de Santa Pola, ha explicat que “un dels nostres grans reptes per a esta legislatura és la renovació i digitalització de tots els sistemes d’enllumenat públic del nostre municipi. Des de l’Ajuntament de Santa Pola estem duent a terme un gran esforç inversor per a dotar als nostres ciutadans de la tecnologia més avançada i, d’altra banda, aconseguir un nivell d’eficiència energètica que ens permeta un substancial estalvi en els costos i rebaixar la petjada de carboni”.

Dario Cesena, director de IoT de Telefónica Tech, explica: “En Telefónica, que tenim  el repte indiscutible de convertir-nos en la millor via d’accés a les tecnologies digitals,  estem preparats per a connectar tots els objectes i ajudar a les organitzacions  (públiques i privades) a prendre decisions basades en dades. La nostra solució d’enllumenat públic intel·ligent és un exemple més de com la companyia està  compromesa amb oferir més i millors servicis per al client, ja que suposa dotar  de connectivitat a les lluminàries per a facilitar una gestió més eficient, personalitzada, àgil i sostenible”.

Dionisio Martínez, CEO de Tellink, comenta: “Per a abordar amb èxit el desplegament  massiu de milers de controladors intel·ligents de lluminària i de quadre en un  municipi, i la gestió rigorosa de les seues actualitzacions periòdiques, es requerix una  corba d’aprenentatge que només s’adquirix amb l’experiència. En Tellink ho tenim clar, ja que ho hem anat aprenent en els més de 100 contractes d’enllumenat  intel·ligent desplegats amb èxit fins a la data. Tot este bagatge el posem ara al servici  d’este nou i il·lusionant desplegament a Santa Pola, contribuint a complir  l’objectiu que el municipi se situe entre les destinacions turístiques amb menor petjada de carboni i major qualitat lumínica de la Comunitat Valenciana”.

Comparteix:

23 juny, 2026

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies