“La teua col·laboració impulsa el canvi”

Inici » Processos participatius » Incidències en la via pública

Incidències en la via pública

(Data d’inici: 22/05/2025 – Data de tancament: 19/06/2025)

La qualitat dels nostres espais públics depén de la nostra capacitat per a identificar i resoldre problemes ràpidament, com a sots, llums apagades, escombraries acumulades, senyals danyats, etc.

Aquest procés participatiu busca millorar la forma en què els ciutadans reporten aquestes incidències, fomentant una comunicació directa i efectiva amb les autoritats locals. La participació de tots és essencial per a crear una ciutat més segura i funcional.

Procés Participatiu

Amb aquest qüestionari vam voler conéixer la teua opinió sobre quin consideraves que era el mètode més eficaç i accessible per a reportar les incidències que es troben en la via pública de Santa Pola (sots, fanals trencats, mobiliari urbà danyat, etc.).

Participació ciutadana:

L’enquesta ha tingut una àmplia participació. La majoria de les persones enquestades són veïnes i veïns de Santa Pola i tenen més de 36 anys. Aquesta participació ha sigut clau per a orientar la presa de decisions cap a les necessitats reals de la ciutadania.

Resultats principals:

  • El 40% dels enquestats va indicar haver reportat alguna incidència.
  • El canal més utilitzat actualment per a comunicar incidències és el telèfon.
  • Més del 60% dels participants va manifestar que el mètode preferit per a reportar incidències seria una aplicació mòbil única que permeta comunicar tot tipus d’incidències.

Descarregar resultats enquesta “Incidències en la Via Pública”

Atesos aquests resultats i a la coincidència amb les directrius de l’Alcaldia i el criteri dels serveis tècnics, l’Ajuntament ha decidit iniciar el procediment de licitació del subministrament d’una App mòbil de gestió d’incidències municipal per a la gestió d’incidències ciutadanes. Amb aquesta nova APP volem facilitar la comunicació amb els veïns i veïnes, resoldre incidències amb major rapidesa i mantindre’ns connectats d’una forma més directa i pròxima.

Característiques que es demanen per a la nova App:

  • Comunicar tot tipus d’incidències en la via pública de manera àgil i centralitzada.
  • Realitzar un seguiment de les incidències comunicades.
  • Mantindre una comunicació bidireccional amb l’Ajuntament.
  • Accedir a alertes d’emergències, anuncis municipals, notícies, telèfons d’interés, horari d’instal·lacions, enllaços i qualsevol altre que es considere d’interés.
  • I per als qui no tinguen bona cobertura o accés fàcil al mòbil, també hi haurà disponible una web per a comunicar incidències, amb les mateixes funcions que l’App.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies