“La teua col·laboració impulsa el canvi”
Incidències en la via pública
(Data d’inici: 22/05/2025 – Data de tancament: 19/06/2025)
La qualitat dels nostres espais públics depén de la nostra capacitat per a identificar i resoldre problemes ràpidament, com a sots, llums apagades, escombraries acumulades, senyals danyats, etc.
Aquest procés participatiu busca millorar la forma en què els ciutadans reporten aquestes incidències, fomentant una comunicació directa i efectiva amb les autoritats locals. La participació de tots és essencial per a crear una ciutat més segura i funcional.

Procés Participatiu
Amb aquest qüestionari vam voler conéixer la teua opinió sobre quin consideraves que era el mètode més eficaç i accessible per a reportar les incidències que es troben en la via pública de Santa Pola (sots, fanals trencats, mobiliari urbà danyat, etc.).
Participació ciutadana:
L’enquesta ha tingut una àmplia participació. La majoria de les persones enquestades són veïnes i veïns de Santa Pola i tenen més de 36 anys. Aquesta participació ha sigut clau per a orientar la presa de decisions cap a les necessitats reals de la ciutadania.
Resultats principals:
- El 40% dels enquestats va indicar haver reportat alguna incidència.
- El canal més utilitzat actualment per a comunicar incidències és el telèfon.
- Més del 60% dels participants va manifestar que el mètode preferit per a reportar incidències seria una aplicació mòbil única que permeta comunicar tot tipus d’incidències.
Descarregar resultats enquesta “Incidències en la Via Pública”
Atesos aquests resultats i a la coincidència amb les directrius de l’Alcaldia i el criteri dels serveis tècnics, l’Ajuntament ha decidit iniciar el procediment de licitació del subministrament d’una App mòbil de gestió d’incidències municipal per a la gestió d’incidències ciutadanes. Amb aquesta nova APP volem facilitar la comunicació amb els veïns i veïnes, resoldre incidències amb major rapidesa i mantindre’ns connectats d’una forma més directa i pròxima.
Característiques que es demanen per a la nova App:
- Comunicar tot tipus d’incidències en la via pública de manera àgil i centralitzada.
- Realitzar un seguiment de les incidències comunicades.
- Mantindre una comunicació bidireccional amb l’Ajuntament.
- Accedir a alertes d’emergències, anuncis municipals, notícies, telèfons d’interés, horari d’instal·lacions, enllaços i qualsevol altre que es considere d’interés.
- I per als qui no tinguen bona cobertura o accés fàcil al mòbil, també hi haurà disponible una web per a comunicar incidències, amb les mateixes funcions que l’App.