La importància d’este icònic departament de l’Ajuntament en la vida quotidiana de Santa Pola es reflectix en les xifres de DSG l’any 2025: 306 esdeveniments muntats, 52.416 cadires mogudes, 40.350 m² de carpes instal·lades i més de 22 quilòmetres de tancat.
Darrere de cada escenari, de cada concert, de cada acte institucional, de cada esdeveniment esportiu i de cada celebració organitzada per l’Ajuntament de Santa Pola existix un equip humà la labor del qual, encara que moltes vegades passe desapercebuda per al públic, resulta imprescindible perquè tot isca perfectament.
És un departament únic sense parangó en altres ajuntaments o institucions superiors, la qual cosa DSG fa a Santa Pola no té comparació en altres municipis que solen externalitzar el muntatge dels seus esdeveniments. Durant l’any 2025 van realitzar 306 esdeveniments importants, van moure 52.416 cadires, van instal·lar 40.350 m² de carpes i van tancar més de 22 quilòmetres amb tanques.
En els últims mesos, 18 membres del Departament Municipal de Servicis Generals han realitzat una intensa capacitació integral, teòrica i pràctica, en muntatge i gestió d’esdeveniments audiovisuals, en els nivells d’iniciació i perfeccionament, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Santa Pola i de la Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF.
Instruïts pels docents Vicente Germán Martínez i Salvador Berna, els coneixements adquirits contribuiran a continuar millorant l’organització, la seguretat i la qualitat tècnica dels molt nombrosos actes culturals, esportius, institucionals i festius que se celebren en el nostre municipi i que amb tanta professionalitat realitzen.
El curs d’iniciació els ha permés adquirir els coneixements fonamentals sobre so, il·luminació, vídeo, infraestructures i seguretat, mentres que el de perfeccionament ha aprofundit en les tècniques més avançades de disseny, programació, control i gestió audiovisual.
A l’acte de lliurament de diplomes han assistit Ana Blasco, regidora de Recursos Humans, Ángel Piedecausa, regidor de Servicis Generals, Juan Antonio Sánchez, responsable d’Administració Local de CSIF Alacant, i Joel Martínez, delegat de la secció sindical de CSIF a l’Ajuntament.

