L’Ajuntament de Santa Pola s’integra en la Carpeta Ciutadana per a millorar la informació als ciutadans

Facilitar als ciutadans la informació sobre l’estat de les seues gestions amb totes les administracions en un únic lloc virtual. Eixe és l’objectiu que ha portat a l’Ajuntament de Santa Pola a integrar la seu electrònica municipal amb la Carpeta Ciutadana del Govern.

Fins ara, les gestions que els ciutadans i empreses realitzaven a l’ajuntament únicament es podien consultar a través d’internet en la seu electrònica municipal. Des d’este moment, queda integrada amb la Carpeta Ciutadana del Govern d’Espanya, a la qual es pot accedir a través de la web o la seua aplicació mòbil.

Això suposa un pas molt significatiu en la transformació digital de l’Ajuntament de Santa Pola, en la seua aposta per una administració electrònica innovadora, i reflectix el nostre compromís amb la modernització i l’adaptació a les necessitats actuals. Ara podem accedir a la informació municipal des de qualsevol dispositiu electrònic.

Com accedir

L’accés dels ciutadans i empreses per a conéixer en quin estat estan les seues gestions amb l’Ajuntament de Santa Pola està disponible ja a través de la Carpeta Ciutadana del Govern d’Espanya. (https://carpetaciudadana.gob.es), a més de la seu electrònica municipal.

També es pot utilitzar l’app per a mòbils La meua Carpeta Ciutadana que es pot descarregar des de Google Play i App Store.

Per a accedir a qualsevol dels sistemes és necessari utilitzar un dels mètodes d’identificació vàlids, com DNIe, certificat electrònic, cl@ve, etc.

Una vegada dins de la Carpeta Ciutadana, l’usuari pot revisar tots els seus expedients en l’administració general, les comunitats autònomes, diputacions o ajuntaments, tot en el mateix lloc.

A més una altra utilitat molt pràctica és que es pot consultar altres dades com l’expedient educatiu personal, el saldo de punts del permís de conduir, la targeta sanitària europea, rebre avisos i alertes de pròxims esdeveniments com a renovacions del DNI, ITV, permís de conduir, etc.

Simplificació dels tràmits

Este avanç estratègic ha sigut possible gràcies a un important treball previ per part dels tècnics municipals, ja que calia optimitzar i normalitzar els procediments perquè realment foren més eficients per als ciutadans. D’esta manera l’Ajuntament de Santa Pola aconseguix oferir una informació veraç, actualitzada i de qualitat.

L’adopció d’esta tecnologia fa més senzills els tràmits, agilitza els processos, reduïx els temps i millora l’accessibilitat per part de la ciutadania. Estem convençuts dels beneficis que esta transformació aportarà a tots els nostres ciutadans.

Este projecte ha sigut finançat a través del “Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència-Finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU”, Mecanisme de Recuperació i Resiliència, establit pel Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. Component 11, Inversió 3, del *PRTR, gestionat pel Ministeri de Política Territorial i Memòria Democràtica.

Projecte de Desenvolupament d’Integració amb Carpeta Ciutadana. Línia 5: Interoperabilitat de Servicis Bàsics d’Administració Digital. Ajuntament de Santa Pola.

Comparteix:

30 abril, 2024

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies