Inés Abad Vicent és la nova Reina Infantil de les Festes de Santa Pola 2026

Esta nit s’ha celebrat a l’auditori El Palmerar la gala d’elecció de la Reina Infantil 2026 i presentació de càrrecs infantils festers, amb l’actuació de l’Escola de Dansa Immaculada Jaén. La sort ha volgut que la nova reina siga Inés Abad Vicent, que estarà acompanyada en la seua Cort d’Honor per Alison Bou Ato, Carmen Cerdán Bonmatí, Laura López Rodríguez i Inés Orozco Dols.

Santa Pola continua avançant amb pas ferm cap a l’inici de les seues Festes Patronals i de Moros i Cristians 2026 en honor a la seua Patrona la Mare de Déu de Loreto, declarades d’Interés Turístic Autonòmic. I esta nit ha triat a la segona de les seues Reines 2026, la infantil.

La gala celebrada a l’auditori El Palmerar va començar amb el lliurament a càrrec de la presidenta de l’Associació Fester Cultural de Moros i Cristians del premi al concurs de disseny infantil que il·lustra el programa de mà de les festes, i que ha recaigut en Ainara Castaño Fuentes, del col·legi Alonai.

A continuació van ser acomiadats els càrrecs infantils de 2025 i presentats els càrrecs infantils 2026 de les diferents comparses: María Sempere Brusi i Joan Valero Clement (Beduïns), Alma Plá Ortiz i Joan Vidal Ortiz (Llaganyosos), Cristian Alemany Alarcón (Pirates), Mayel García Tafur (Asturs), Sofía Alario Piedecausa (Templers), Elena González Montilla (Pescadors) i Elsa Miralles Girau (Rociers de les Coves de Catarra).

El ventall de la sort

Abrigallades per l’elenc de jóvens festers i festeres, a continuació van ser cridades  a l’escenari les cinc candidates a Reina Infantil 2026: Inés Abad Vicent, Alison Bou Ato, Carmen Cerdán Bonmatí, Laura López Rodríguez i Inés Orozco Dols.

Després de desfilar sobre l’escenari per a rebre els aplaudiments del públic, una jove hostessa va portar en la seua cobenet (el típic cistell de les pescadores) els cinc ventalls de la sort, quatre amb la inscripció de Dama i només un amb el de Reina.

I al final del compte arrere, cada una de les candidates va desplegar el seu ventall i va anar llavors, amb suspens, quan es va descobrir que la sort havia somrigut a Inés Abad Vicent.

La Reina i Dames Infantils de 2025, en el seu moment de comiat, van pujar llavors a l’escenari per a complir amb la seua última tasca com a Cort d’Honor: imposar a les seues successores la banda i el mocador corresponents, abans de ser acomiadades amb un gran aplaudiment del públic les Dames Joana Fernández Carrasco, Jazmín Elisabeth Mackintosh Trujillo, Adriana Martínez Navarro i Almudena Zaragoza Martínez, junt  a la Reina 2025 Lucía Pomares Ruso.

L’alcaldessa Loreto Serrano i la regidora de Festes Nely Baile van pujar a l’escenari acompanyades de la presidenta de Moros i Cristians, María Asunción Pérez, per a felicitar les representants infantils del 2026 i, després dels seus discursos, proclamar a la nova Reina i la seua Cort d’Honor entre el baluern dels focs artificials.

30 anys de dansa

La gala va tindre el seu fermall d’or amb l’actuació de l’Escola de Dansa Immaculada Jaén, que complix 30 anys i va voler celebrar-ho amb un espectacle que ret homenatge a totes les persones que, d’una manera o una altra, han format part d’esta gran família. Perquè darrere de cada espectacle de dansa hi ha moltíssim esforç, il·lusió i persones que fan possible que tot tire avant.

Reina de la Tercera Edat

Per a finalitzar la trilogia d’eleccions, demà dilluns 17, a les 20.30 hores a l’auditori El Palmerar, tindrà lloc la gala d’elecció de la Reina i Dames de la Tercera Edat, a la qual aspiren María Concepción Gabarrón López, Rosario Rodes Alonso i Encarnación Sebastián Garriga. El sistema d’elecció serà, igual que les infantils, agafant a l’atzar els ventalls, un dels quals serà el de reina. La gala acabarà amb l’espectacle “*Hey! Homenatge a Julio Iglesias”.

Comparteix:

16 agost, 2026