Sanitat reforçarà les urgències en el centre de salut de Santa Pola este estiu

-El CSI Santa Pola és l’únic del departament que obrirà 24 hores.

-Hi haurà consultes a les vesprades només per a cites programades d’assistència crònica.

-La Casa de la Mar atendrà matins amb metge i pediatre i vesprades amb metge.

-El consultori de Gran Alacant atendrà als matins i el de Platja Llisa està pendent de trobar facultatius.

-Una unitat SAMU prestarà servici 24 hores de l’1 de juliol al 9 de setembre.

El regidor de Sanitat ha explicat quins seran els detalls del “Pla d’Estiu Sanitat Santa Pola” que es posa en marxa a partir del pròxim dilluns 1 de juliol. Segons Borja Merino, “este estiu tots els centres i consultoris del departament 20 d’Elx tanquen a les vesprades. ⁠L’únic reforç que es posarà és a Santa Pola per a les urgències (PAC) al matí, mentres que a la vesprada ja hi ha adjunts i residents.

Quant a les consultes a la vesprada en el Centre de Salut de Santa Pola, no seran tots els dies ni per a tothom. Seran consultes programades i només tindrà accés al centre qui tinga cita. És una manera de reforçar l’assistència programada en el Centre de Salut per a no minvar l’assistència crònica dels santapolers. El PAC (Urgències) de Santa Pola és l’únic de tot el departament que obri 24 hores, a diferència de L’Altet i Altabix que obrin fins a les 15.00.

Casa de la Mar

Pel que respecta als consultoris d’estiu, “les úniques contractacions són per a obrir el consultori de la Casa de la Mar a partir de l’1 de juliol i fins al 30 de setembre. Durant juliol i agost estarà obert matí i vesprada, amb presència d’un metge i un pediatre al matí i amb un metge a la vesprada. Al setembre obrirà només al matí, amb metge i pediatre”.

Merino ha afegit que “l’obertura del consultori de Platja Llisa encara no està confirmada. Hi ha diversos professionals interessats però no han confirmat la seua disponibilitat per a començar a treballar. Per tant, de moment estarà tancat fins a una altra orde”.

Gran Alacant

El regidor de Sanitat ha informat que “el consultori de ⁠Gran Alacant no obrirà a les vesprades. No obstant això la conselleria disposa de partida pressupostària i els mòduls d’activitat estan aprovats per si fora necessari, i sempre que existisca disponibilitat de personal es podrien habilitar consultes a la vesprada per a assistència programada. Els veïns de Gran Alacant disposaran de dos punts d’assistència urgent pròxims, com són L’Altet i Santa Pola, este últim obert 24 hores”.

A més cal recordar que una ambulància SAMU tindrà la seua base en la comissaria de la Policia Local de Santa Pola des de l’1 de juliol fins al 9 de setembre per a donar servici a la nostra ciutat durant la temporada estival.

Comparteix:

28 juny, 2024