Els interessats tenen de termini fins al 17 d’agost per a sol·licitar la seua inscripció en el registre general de l’ajuntament o per seu electrònica.
La junta de govern local ha aprovat hui les bases que regiran el concurs de carrers engalanats de les festes patronals 2025.
Podran participar tots els veïns del municipi, propietaris o arrendataris d’immobles situats als carrers de Santa Pola. La inscripció serà gratuïta.
L’estil i el tema de la decoració serà lliure, encara que es valorarà algun tipus d’al·lusió a les festes patronals o al nostre poble. El treball haurà de ser manual, amb decoració mitjançant pintura no permanent de l’asfalt, sempre respectant la senyalització viària i les marques de guals en les vorades. S’haurà d’atendre el que es disposa en l’Art. 142 del Reglament General de Circulació establix com a infracció molt greu “Instal·lar, retirar, traslladar, ocultar o modificar la senyalització de trànsit en una via sense permís o causa justificada”, amb un import de sanció de 3.000€.
La col·locació d’elements aeris decoratius, com ara garlandes, banderoles, llums, etc, es realitzarà a una altura mínima que no impedisca el trànsit i circulació de vianants i vehicles, igual que altres elements en finestres, balcons o voreres.
La sol·licitud per a formar part del concurs es realitzarà pel representant del carrer o tram de carrer interessat. Una vegada feta la sol·licitud, se sol·licitarà un informe a la Policia Local on conste la no existència de problemes per al seu tancament al trànsit. L’autorització de participació estarà supeditada a l’aprovació i condicionants reflectits en este informe.
Si existixen guals als quals puga afectar el tall del carrer, s’haurà de permetre l’accés dels vehicles dels seus propietaris a estos.
El termini de presentació de sol·licituds serà fins al diumenge 17 d’agost, presencialment en el registre d’entrada de l’Ajuntament o bé telemàticament per la seu electrònica.
El tall del carrer s’iniciarà el 30 d’agost a les 00.00 hores per a iniciar el muntatge i romandrà fins al 8 de setembre, havent d’estar el carrer degudament muntat l’1 de setembre. La retirada dels elements de decoració que obstaculitzen el trànsit per als vianants i de vehicles haurà d’estar finalitzada per a l’obertura del carrer.
El dijous 4 de setembre, a partir de les 10.00 hores, i partint des de la Glorieta, es realitzarà un cercaviles per a visitar els carrers engalanats per part de la Regidoria de Festes, Reines i Dames d’Honor de les Festes, les Comparses Festeres i els membres del jurat.
En orde de facilitar la labor del jurat, és recomanable que, durant la visita d’este, es troben presents els autors de la decoració del carrer per a explicar la composició i/o sentit d’esta, així com altres detalls que consideren convenients. Per la qual cosa es prega que en la sol·licitud de participació es trobe un telèfon actiu.
El jurat estarà integrat per la regidor de Festes, la Reina Major de les Festes 2025, un representant de la Comissió de Festes, un representant de l’Associació Fester-Cultural de Moros i Cristians i un representant de les comparses festeres.
Els criteris de valoració seran els següents:
-Disseny del conjunt: fins a 20 punts.
-Decoració de l’asfalt: fins a 10 punts.
-Decoració aèria, balcons i finestres: fins a 10 punts.
-Utilització de motius referents a Festes o Santa Pola: 5 punts.
Els premis que s’atorgaran seran els següents:
1r premi: val de 300€ canviable en material de papereria.
2n premi: val de 200€ canviable en material de papereria.
3r premi: val de 100€ canviable en material de papereria.
La decisió del jurat i el lliurament de premis tindrà lloc el divendres 5 de setembre a les 10:00h en el Baluard del Duc al Castell de Santa Pola
La participació en este concurs suposa l’acceptació de les bases.