La regidoria de Consum i OMIC ha atés i tramitat 600 expedients i 1700 assessoraments en l’any passat, aconseguint que les persones afectades recuperen un total de 45.000 euros.
En el seu informe anual, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor reflectix que es manté la tendència de sectors més afectats respecte a anys anteriors. Així, les reclamacions més habituals són de telefonia amb un 21.6%, bancs i financeres amb un 13.5% i assegurances amb un 12.9%.
El regidor de Consum, Joaquín Lozano, ha explicat que “és important recordar que, abans d’interposar una reclamació en l’OMIC sobre els drets vulnerats, la persona afectada ha de dirigir-se primer a l’empresa o comerç responsable per un mitjà que li permeta acreditar-lo. Si l’empresa no respon en el termini establit legalment, o la resposta no la considera apropiada o adequada, és llavors quan pot interposar reclamació en l’OMIC”.
També s’aconsella que les compres o la contractació de servicis es realitzen en comerços o empreses adherides al Sistema Arbitral de Consum, que atorga confiança en la resolució de conflictes entre empresa i persona consumidora o usuària. “És un sistema gratuït, equitatiu, ràpid i que evita la via judicial”.