Equipada amb mitjans tècnics d’última generació que llancen un marge d’error de només dos centímetres, la flotilla de l’IHM de l’Armada Espanyola està sondejant la costa santapolera per a garantir la seguretat de la flota pesquera i de les embarcacions d’esbarjo.
El Comandant Naval d’Alacant, Joaquín Vegara, va indicar que “hem vingut hui a Santa Pola per a presentar els treballs que està fent una flotilla de l’Institut Hidrogràfic de la Marina (IHM) que, basat en Cadis, és responsable de mantindre la cartografia de totes les aigües de responsabilitat espanyola, en un gran esforç de l’Armada per a esta important labor l’objectiu de la qual és donar el millor servici als navegants i repassar els mesuraments fets amb anterioritat”.
El Tinent de Navili Gabriel Zambrana, cap de la comissió hidrogràfica que està realitzant l’alçament batimètric del litoral alacantí, especialment de Santa Pola i Tabarca, ha explicat que “hem vingut amb dos embarcacions, la llanxa hidrogràfica transportable Astrolabio i la RHIB Narwhall, equipades amb dos sondadores d’última generació que ens donen un escombratge complet del fons amb precisió de fins a dos centímetres, amb els quals estem actualitzant tota la cartografia de la zona”.
La campanya va començar el 21 d’abril i s’allargarà fins al 30 de juny, per a continuar després de l’estiu des de mitjan setembre fins a finals d’octubre. Zambrana va puntualitzar que “a més de la cartografia nàutica, ens encarreguem de realitzar tota l’actualització d’una sèrie de publicacions de l’IHM enfocades a la seguretat en la navegació, tant de l’Armada com de la marina de pesca i la nàutica, com són els rumbs, els avisos als navegants, els llibres de fars o els anuaris de marees”.
Important per a les flotes pesquera i nàutica
Per part seua, l’alcaldessa Loreto Serrano va voler agrair “l’ajuda que sempre ens dedica el Comandant Naval d’Alacant, que sempre té una sorpresa per a Santa Pola. És un estudi que serà molt important tant per als pesquers com per a les embarcacions nàutiques perquè tindrem un coneixement exacte i actualitzat dels nostres fons, la línia de costa i l’interior del port que s’ha vist modificada pels dragatges”.
Els membres de l’Armada han regalat a l’alcaldessa de Santa Pola una imatge en primícia de l’actual batimetria del port i una antiga carta nàutica que reflectia els mesuraments en la costa del municipi en el segle XIX.