Vicente Martínez Mus ha explicat als afectats els motius de la suspensió de l’obra i ha anunciat que l’empresa adjudicatària que està en preconcurs de creditors ha renunciat al contracte de mutu acord amb la Conselleria. També s’han plantejat diverses millores que s’afegiran al nou projecte a licitar i les obres del qual es reprendrien a l’octubre.
Atenent la petició de l’alcaldessa Loreto Serrano, el director general de Ports, Vicente Martínez Mus, ha visitat esta vesprada Santa Pola per a reunir-se amb representants de les empreses que realitzen el trasllat de passatgers a l’illa de Tabarca i alguns restaurants afectats, amb motiu de la paralització de les obres de l’estació marítima que preveu la construcció d’unes instal·lacions adequades per a la venda de tiquets i l’atenció als clients en el port.
Martínez ha explicat que “l’empresa concessionària de les obres ha entrat en preconcurs de creditors i la nostra intenció ha sigut resoldre el contracte de mutu acord per a evitar més demores. Ja han sol·licitat per escrit la seua rescissió i estem seguint els tràmits administratius oportuns”.
A continuació, la Conselleria tornarà a licitar les obres amb l’objectiu de poder reprendre-les el mes vinent d’octubre.
El director general de Ports ha escoltat els suggeriments dels assistents quant a la situació provisional de les casetes de venda de tiquets, ja que una part sol·licitava la seua reubicació i una altra part preferia que es mantinguen en la seua actual ubicació. La decisió final de la Conselleria serà la que continuen on estan ara fins al final de les obres.
Atés que ja s’han fet treballs de canalitzacions en l’àrea on es construirà l’estació, la intenció és adequar en la mesura que siga possible esta zona perquè puga ser transitada este estiu, protegint els tubs perquè no causen problemes de seguretat als vianants.
D’altra banda, s’aprofitarà este temps mort per a replantejar i millorar el projecte de l’estació marítima. Les novetats que s’han pactat seran la disposició en línia d’una caseta de venda per cada concessionària amb una única finestreta d’atenció als clients, la creació de lavabos públics que no apareixien en el projecte inicial i la dotació d’una nova caseta que podrà ser utilitzada per l’Ajuntament.
Loreto Serrano ha mostrat el seu “agraïment al director general per la seua proximitat i el seu interés, no és habitual que un càrrec del seu nivell vinga expressament a explicar-los la situació i donar-los la solució, a més d’escoltar les seues propostes per a millorar el projecte inicial”.
“Lamentablement les obres patiran un retard però estem en el camí correcte per a solucionar un problema que ha sorgit pels problemes econòmics de l’empresa adjudicatària però que, gràcies a la ràpida actuació de la Conselleria, es resoldrà amb la major rapidesa possible dins dels terminis de l’administració pública”, va explicar l’alcaldessa.