A través del Pla Director d’Educació, la regidoria invertix este any 800.000 euros en manteniment dels centres escolars, la xifra històrica més alta. En Cervantes s’han climatitzat sis aules d’infantil i s’ha rehabilitat el menjador de P-2.
El regidor d’Educació, Óscar Valenzuela, ha visitat el col·legi Cervantes per a comprovar els treballs que s’han realitzat en les últimes setmanes: “una de les actuacions ha consistit en la instal·lació de splits d’aire condicionat en les quatre aules d’infantil de 3, 4 i 5 anys, totes les aules estan des de hui climatitzades per a l’ús i gaudi dels xiquets i que es troben en òptimes condicions durant tot l’any”.
Així mateix s’ha climatitzat l’aula per a xiquets i xiquetes de 2 anys i el menjador i dormitori de P-2: “este espai ha sigut a més rehabilitat gràcies al treball i esforç dels nostres conserges, que han millorat les persianes, el sòl, algunes infraestructures i han renovat els elements del lavabo”.
Segons Valenzuela, “estes actuacions estan emmarcades en el Pla Director d’Educació que s’està desenrotllant en esta legislatura. Per a este any 2026 són 800.000 euros pressupostats, la xifra més alta que l’Ajuntament ha disposat en tota la història per a manteniment dels diferents col·legis de Santa Pola, en els quals ens hem avançat amb l’adequació de les climatitzacions”.
D’altra banda, s’ha posat en marxa el procés de licitació del nou contracte de neteja de tots els centres escolars del municipi, que es publicarà en el portal del contractant en un parell de dies i en el qual les empreses interessades podran presentar les seues ofertes fins al pròxim 17 de juny a les 23.59 hores.
També s’ha adjudicat un nou contracte per al servici de manteniment de la serralleria, persianes i finestres per a tots els col·legis del municipi, que acaba d’entrar en vigor.

