Tindrà lloc del 18 al 27 de setembre a la Casa de Cultura. En esta sexta edició es dupliquen els caixets als grups triats fins als 1000 euros i s’amplien les representacions a cinc companyies seleccionades.
L’Ajuntament de Santa Pola i Rayuela Comunicación Artística, com a organitzadors, i el grup de teatre de majors Nuevo Resurgir com a grup amfitrió i eix d’esta proposta, presenten les bases per a participar en el VI Certamen Nacional de Teatre Amateur “Majors a Escena 2025”.
Este certamen ve acollint any rere any propostes teatrals de tots els racons d’Espanya, facilitant així un enriquidor intercanvi entre artistes locals i altres que ens visiten al llarg de les dos setmanes de duració de l’esdeveniment.
Les propostes rebudes no sols es caracteritzen per un exquisit tractament del fet teatral portant obres de gran valor artístic, sinó que a més compartixen amb els grups locals les seues experiències i maneres de gestió; temes que col·laboren al posicionament dels nostres grups locals en el mapa cultural nacional.
Cal destacar així mateix la gran afluència de públic que visita la Casa de Cultura durant estes dates, havent comprovat que els espectadors esperen amb interés la programació del certamen i repetixen concurrència d’un any a l’altre.
Tots estos factors han fet que “Majors a Escena” guanye en consideració i en interés perquè artistes de tota la nostra geografia vulguen participar en ell. A això se sumen dos novetats importants per a este 2025. D’una banda, i gràcies a l’esforç de la regidoria de Cultura, els caixets rebuts per participar s’han duplicat, passant de 500 a 1.000 euros per grup, facilitant d’esta manera que els grups puguen afrontar millor els seus gastos quan venen de llocs allunyats i fent atractiva la seua participació i més fàcil el seu trasllat.
També s’ha inclòs una nova data, rebent ara a cinc grups en comptes de quatre, alguna cosa demandat pel públic que quedava amb ganes de veure més.
Obert el termini de candidatures
“Majors a Escena” obri així el seu període de recepció de candidatures i espera, com ja és habitual, repetir l’èxit dels anys anteriors.
El termini per a la recepció de propostes s’estén fins al dissabte 31 de maig. La comunicació als grups seleccionats es realitzarà abans del 15 de juny.
Les representacions es duran a terme a la Casa de Cultura els dies 18, 19, 20, 25 i 26 de setembre, amb la clausura a càrrec de Nuevo Resurgir i el lliurament de premis el 27 de setembre.
Bases i fitxa d’inscripció en https://goo.su/ap1nvmz
La documentació es podrà presentar emplenant en línia el formulari https://forms.gle/dxpKh9BSsosNEKmZ8 o enviant email a l’adreça de correu electrònic mayoresaescena@gmail.com fent figurar en l’assumpte CANDIDATURA (nom del grup) i MAE25.