S’han registrat alts nivells de satisfacció de visitants i participants en visites guiades, així com una tendència ascendent de la promoció digital tant en la web de turisme com en les xarxes socials.
L’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Santa Pola ha realitzat l’anàlisi sobre les dades estadístiques obtingudes en 2024, que desprenen una consolidació de la qualitat dels nostres servicis turístics, amb alts nivells de satisfacció per part de visitants i participants en visites guiades. Segons estes dades, l’activitat en la web i xarxes socials ha seguit una tendència ascendent, reforçant la promoció del destí en l’àmbit digital.
Les auditories de la Q de Qualitat han confirmat així mateix l’eficàcia del sistema de gestió, i la renovació de la certificació reafirma el compromís amb la millora contínua. La participació en fires ha permés enfortir la presència del municipi en mercats clau, mentres que l’oferta de visites guiades continua sent un pilar fonamental en la dinamització del destí.
Augment del 13,5% de les visites
Les dos oficines de turisme de Santa Pola van atendre en 2024 a un total de 10.844 persones, la qual cosa suposa un increment del 13,5% respecte a les 9.550 ateses en 2023. Com és lògic, agost és el mes de més treball amb 1.549 atencions, però es reflectix que setembre (1.284) està per davant de juliol (1.023) i mesos com a març, abril, maig i octubre estan per damunt de les 900 visites.
Les 440 enquestes de satisfacció realitzades als visitants de les Tourist Info reflectix una majoria d’espanyols, especialment de la Comunitat Valenciana, que utilitzen majoritàriament el cotxe com a mitjà de transport, arriben moguts per l’oci i les vacacions i s’allotgen en hotels i vivendes turístiques. La planificació de les visites la realitzen bàsicament a través d’internet i és ressenyable l’alta intenció de tornar a visitar el municipi.
L’atenció rebuda en les oficines de turisme és valorada en un 9,91 sobre 10, destacant l’amabilitat i atenció del personal, la claredat i fiabilitat de la informació i la imatge i ambient de l’oficina. Quant als aspectes millorables, destaquen la informació en diversos idiomes, els horaris i l’accessibilitat en alguns casos. Segons les valoracions en Google, les oficines de Santa Pola aconseguixen un 4,5 sobre 5.
Visites guiades
En 2024 es van realitzar 85 visites guiades amb 1.801 assistents, sent les de major afluència les del “Aquarium, submergeix-te en la mar” (475), “Mar i pesca” (309), “Museu de la Sal” (220), “Visita nocturna lluna” (200), “Birding” (84) i “Escull fòssil” (74). La satisfacció dels participants en estes visites guiades va ser molt elevada, 9,71 sobre 10, amb el 100% que les recomanarien a altres persones.
200.000 usuaris web
La pàgina web turismosantapola.es es consolida com un importantíssim canal d’informació per a visitants i residents, registrant durant 2024 un total de 199.987 usuaris únics. Quant a l’activitat dins del lloc, es van registrar 559.451 pàgines vistes, la qual cosa indica la quantitat total de vegades que es van consultar diferents seccions i continguts de la web.
Creixement en xarxes socials
Les xarxes socials de Turisme Santa Pola continuen mostrant un creixement constant. En Facebook el compte va aconseguir els 33.624 seguidors, la qual cosa representa un increment respecte a l’any anterior. En Instagram el creixement ha sigut notable, amb 17.432 seguidors, superant també a 2023. Per part seua, Twitter (ara X) manté una xifra estable de 6.334 seguidors, mentres que YouTube ha arribat a 629 usuaris.
Una de les plataformes amb major creixement enguany ha sigut TikTok, amb 1.084 seguidors, destacant el seu potencial com a canal de promoció per a un públic més jove. A més, en 2024 es va sumar Threads, amb un inici prometedor.
Este alça en les xarxes socials reforça la presència digital del municipi, facilitant una connexió directa amb els turistes i posicionant a Santa Pola com un destí atractiu i accessible en diverses plataformes.
Presència en fires
L’Ajuntament de Santa Pola va participar l’any passat en nou fires turístiques nacionals i internacionals, amb l’objectiu de promoure el municipi i enfortir la seua presència en el mercat turístic, destacant esdeveniments clau com FITUR a Madrid, FIETS a Utrecht, Navartur a Pamplona, B-Travel a Barcelona i Alacant Gastronòmica, entre altres.
Esta participació en fires no sols va permetre promocionar els recursos turístics del municipi, sinó també establir contactes i obtindre informació clau sobre les tendències del sector, consolidant la presència de Santa Pola com un destí atractiu per a turistes nacionals i internacionals.
Accions de millora
Finalment, les accions de millora que es proposen per a enguany es basen en l’actualització de continguts digitals per a millorar els continguts en web i xarxes socials, assegurant la seua accessibilitat i adaptació a les necessitats dels usuaris.
També el reforç de la promoció turística potenciant campanyes de promoció digital dirigides a mercats específics, la millora de la senyalística i l’accessibilitat en els recursos turístics, així com mantindre un control periòdic sobre la satisfacció dels visitants i ajustar les estratègies en funció dels resultats obtinguts.