- L’Ajuntament ha dut a terme una sèrie d’accions destinades a millorar l’eficiència i rapidesa dels seus servicis, reduir el consum energètic i dotar de recursos tecnològics tant als ciutadans com als propis empleats públics.
- Esta inversió de quasi 240.000 euros s’ha finançat a través d’una subvenció en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Amb estes inversions destinades a la transformació digital i modernització de les administracions de les entitats locals, l’Ajuntament de Santa Pola ha aconseguit els quatre objectius marcats inicialment en el projecte.
En primer lloc, l’actualització de la infraestructura de processament de dades del Departament d’Informàtica, la qual cosa permet millorar el rendiment i el consum energètic, incrementant també la seguretat davant ciberatacs.
Per a això s’han adquirit nous servidors i equipament de seguretat per a reduir la possibilitat que els servicis municipals es vegen afectats davant fallades informàtiques o possibles atacs externs.
També s’ha adquirit un grup electrogen per a combatre possibles caigudes del subministrament elèctric, especialment concebut per a donar assistència 24/7 a la Policia Local.
S’espera que esta nova infraestructura tinga un impacte d’una reducció del 44,44% d’estalvi en consum elèctric.
Optimització dels llocs de treball
Un altre dels objectius ha sigut l’optimització dels llocs de treball dels empleats municipals, amb la finalitat de disminuir el consum elèctric i afavorir la mobilitat i la productivitat dels treballadors. En este sentit s’ha dotat als servicis municipals de nou equipament informàtic.
En concret s’han adquirit 15 ordinadors de sobretaula i 22 ordinadors portàtils, a més de 60 terminals Thin Client que treballen en xarxa en substitució dels antics ordinadors de sobretaula, la qual cosa suposarà una reducció de consum del 98%.
Reducció de la bretxa digital amb el ciutadà
Una altra de les línies implantades ha aconseguit afavorir als ciutadans l’accés a les noves tecnologies i la possibilitat de realitzar gestions en línia, promovent així l’ús de l’administració electrònica.
S’han comprat 40 nous ordinadors de sobretaula per a renovar equips obsolets, que utilitzaran els ciutadans de manera gratuïta en centres municipals com el Centre Cívic, el Racó Jove o les Biblioteques Municipals, actualitzant també les dos aules de formació que impartixen cursos destinats a les noves tecnologies i administració electrònica, entre altres.
Finalment, s’ha ampliat la xarxa sense fil pública amb l’adquisició de 24 nous punts Wifi que facilitaran al ciutadà l’accés a internet en tots els espais municipals, ampliant alguns i connectant els que no comptaven amb ell.
Així, s’han anat instal·lant progressivament nous punts Wifi en l’Agència de Desenrotllament Local, Aquari, Servicis Socials, Vila Adelaida, Casa de Cultura, Parc Infantil de Trànsit, mercats ambulants, cementeris i instal·lacions esportives.
Tota esta transformació tecnològica ajudarà l’Ajuntament de Santa Pola a ser més eficient i accessible, fent un salt qualitatiu en modernització i millorant l’atenció i la interacció amb el ciutadà, que aconseguirà un major acostament a les noves tecnologies i a l’administració en general.
Tot això ha sigut possible gràcies al “Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència-Finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU”, Mecanisme de Recuperació i Resiliència, establit pel Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. Component 11, Inversió 3, del PRTR, gestionat pel Ministeri de Política Territorial.
Projecte d’Implantació i actualització d’Infraestructures Tecnològiques i Recursos Digitals. Línia 4: Infraestructures Digitals. Ajuntament de Santa Pola.